Niezbędnik studenta I roku

Treść (rozbudowana)
Inaugracja
studenci

Uroczystość inauguracji roku akademickiego 2025/2026 odbędzie się
1 października 2025 roku (środa) o godz. 8.30
w Auli im. Profesora Stanisława Zagrodzkiego (S-7) przy ul. Wólczańskiej 171/173.

Po inauguracji odbędzie się wciągająca gra terenowa „Tropy Wydziału”.

0
Onboarding

6 sierpnia 2025 r. godz. 11:00
"Dostałem/-am się na PŁ i co dalej?" - spotkanie Q&A z Działem Rekrutacji i Działem Spraw Studenckich PŁ w aplikacji MS Teams

13-19 września 2025 r.
Obóz integracyjno-szkoleniowy Adapciak

16 września 2025 r.
„Jak przebiegają studia na BiNoŻ?” - spotkanie online w aplikacji MS Teams, wszystko o studiowaniu na Twoim kierunku

8 października 2025 r., godz. 12.15
Spotkanie z opiekunem roku

15 października 2025 r., godz. 12.15
Prezentacja oferty Wydziałowej Rady Samorządu oraz kół naukowych

2-8 października 2025 r., godz. 10.00-13.00
„Coffee Corner” - nieformalny kącik rozmów z pracownikami dziekanatu i starszymi studentami

ulotka

 

 


Dołącz do teamu BiNoŻ

0
Komunikacja uczelnia-student

Komunikacja pomiędzy uczelnią a studentami PŁ jest realizowana przez usługi Wirtualnego Kampusu Politechniki Łódzkiej (WIKAMP), wirtualnego dziekanatu (WEBDziekanat) oraz serwisu poczty elektronicznej.

Pomocniczymi narzędziami, jakie również wykorzystujemy są: tradycyjna poczta, kontakty telefoniczne, jednokierunkowe przekazywanie ważnych informacji od uczelni do studenta w postaci wiadomości SMS i elementy składowe pakietu Office 365 (np. TEAMS).
Ogólnodostępne informacje zamieszczane są ponadto na internetowych stronach informacyjnych uczelni i wydziałów.

Wiadomości SMS przesyłane będą na numery telefonów, które Państwo przekazaliście na etapie rekrutacji. Jeśli nastąpiła zmiana tego numeru, prosimy o skontaktowanie się z dziekanatem wydziału prowadzącego Wasz kierunek studiów celem aktualizacji numeru telefonicznego (dane kontaktowe podane są na końcu Informacji) lub prosimy o jego samodzielną zmianę na stronach WEBDziekanatu.

W Politechnice Łódzkiej funkcjonuje system Uczelnianej Poczty Elektronicznej UPE. Jest to podstawowy i obowiązujący środek komunikacji pomiędzy studentem a administracją uczelni.
Dostęp do usług WIKAMP, poczty elektronicznej czy WEBDziekanatu oraz innych spersonalizowanych usług wymaga uwierzytelnienia, które dokonywane jest na podstawie indywidualnego adresu pocztowego i przypisanego do niego niejawnego hasła.

Adres pocztowy składa się z identyfikatora pocztowego stanowiącego część adresu poczty elektronicznej PŁ znajdującą się po lewej stronie znaku @. Na przykład dla adresu aaaa.bbbb@p.lodz.pl, identyfikator pocztowy to aaaa.bbbb, a dla adresu 123456789@edu.p.lodz.pl, identyfikator pocztowy to 123456789.
Dla studentów identyfikatorem jest tzw. numer albumu, czyli unikalny numer studenta (ciąg cyfr), pod jakim każdy student PŁ jest zarejestrowany w systemie.

Informacja o Państwa numerze albumu została Państwu przekazana za pośrednictwem Portalu Kandydata, który wykorzystywaliście Państwo w procesie aplikacji na studia w PŁ.
Dodatkowe informacje w sprawie zasad korzystania z poczty, zmiany hasła itp. dostępne są pod tym adresem (wymaga uwierzytelnienia i zalogowania do usług WIKAMP).

W razie potrzeby można również zwrócić się o pomoc do Biura Obsługi Klienta Centrum E-Learningu Politechniki Łódzkiej e-mail: bok@edu.p.lodz.pl; telefon: 42 631 28 06.

0
Ślubowanie akademickie

Osoba, zakwalifikowana na studia w Politechnice Łódzkiej staje się studentem PŁ po złożeniu ślubowania akademickiego, potwierdzonego podpisem pod tekstem ślubowania. 
Niespełnienie tego obowiązku w wyznaczonym terminie będzie podstawą do anulowania wpisu na listę przyjętych na studia w PŁ.

Ostateczny termin złożenia Ślubowania to 10.10.2025 r.

Na Państwa indywidualne konto poczty elektronicznej w systemie UPE jest przesyłana oddzielna wiadomość e-mail, do której załącznikiem będzie plik w formacie pdf zawierający treść ślubowania akademickiego.

Prosimy o przeczytanie, uzupełnienie swoimi danymi osobowymi w lewym górnym rogu (przez edycję pliku narzędziem przeglądarki Adobe Reader DC „wypełnij pole formularza”), zapisanie uzupełnionej wersji pliku  i podpisanie go profilem zaufanym (lub podpisem kwalifikowanym o ile taki Państwo posiadacie).

Podpisany w ten sposób plik Ślubowania należy dołączyć jako załącznik do wiadomości e-mail wysłanej z Państwa konta pocztowego w ramach odpowiedzi na otrzymany z uczelni e-maila ze ślubowaniem. Przy wysyłaniu e-maila prosimy zastosować opcję „Odpowiedz”. 

Uwaga! Prosimy NIE ZMIENIAĆ tematu wiadomości.

Ci z Państwa, którzy nie zamierzają skorzystać ze zdalnej drogi złożenia ślubowania proszeni są o indywidualny kontakt telefoniczny lub e-mailowy z dziekanatem w celu uzgodnienia trybu i terminu osobistego złożenia oryginału dokumentu.

Formularz ślubowania

0
Oświadczenie o warunkach odbywania studiów

Obowiązek złożenia Oświadczenia o zapoznaniu się, zaakceptowaniu i zobowiązaniu do przestrzegania warunków odbywania studiów i pobierania opłat związanych z odbywaniem studiów

W osobnym e-mailu otrzymaliście Państwo plik Oświadczenia o zapoznaniu się, zaakceptowaniu i zobowiązaniu do przestrzegania warunków odbywania studiów i pobierania opłat związanych z odbywaniem studiów.
Przypominamy, że osoba wpisana na listę przyjętych na studia w PŁ zobowiązana jest złożyć (poprzez złożenie podpisu) Oświadczenie o zapoznaniu się, zaakceptowaniu i zobowiązaniu do przestrzegania warunków odbywania studiów i pobierania opłat związanych z odbywaniem studiów. Niespełnienie tego wymogu w podanym terminie będzie skutkowało skreśleniem z listy studentów.

Ostateczny termin złożenia oświadczenia to 31.10.2025 r.

Prosimy o zapoznanie się z treścią oświadczenia i podpisanie go profilem zaufanym (lub podpisem kwalifikowanym o ile taki Państwo posiadacie).

Podpisany w ten sposób plik Oświadczenia należy dołączyć jako załącznik do wiadomości e-mail wysłanej z Państwa konta pocztowego w ramach odpowiedzi na otrzymany z uczelni e-mail z oświadczeniem z wykorzystaniem opcji „Odpowiedz”.

Uwaga! PROSIMY NIE ZMIENIAĆ NAZWY PLIKU OTRZYMANEGO OŚWIADCZENIA ani TEMATU WIADOMOŚCI. 
Ci z Państwa, którzy nie zamierzają skorzystać ze zdalnej drogi złożenia oświadczenia proszeni są o indywidualny kontakt z dziekanatem w celu uzgodnienia trybu i terminu osobistego złożenia oświadczenia. 

0
Obowiązkowe szkolenia

Obowiązkowe szkolenia dla studentów pierwszego roku studiów w Politechnice Łódzkiej, zarówno pierwszego, jak i drugiego stopnia studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych to: 

  • BHP  

Kurs BHP jest obowiązkowy dla studentów rozpoczynających naukę na I, II oraz III stopniu studiów.
Ze względu na aktualizację treści kursu BHP, nie ma możliwość przepisania zaliczenia w oparciu o wcześniej odbyte szkolenie.

W celu uzyskania dostępu do Multimedialnego Kursu BHP, należy kolejno przejść przez ścieżkę:
virtul.p.lodz.pl, następnie wybrać zakładkę WIKAMP, Strefa studenta i Kurs BHP. Na kolejnej stronie należy wybrać zakładkę Kurs BHP I i II Stopień Studiów i zalogować się do platformy hasłem uzyskanym w Dziekanacie lub SMSem.

Niezaliczenie kursu w wyznaczonym terminie skutkować będzie brakiem rejestracji na kolejny semestr.

Wszelkie problemy techniczne można zgłaszać na adres przemyslaw.dawid@p.lodz.pl

  • szkolenie Prawa i Obowiązki Studenta 

(wejdź na samorzad.p.lodz.pl, następnie wybierz kolejno Dla studentów/Dydaktyka/ Prawa i Obowiązki Studenta

  • szkolenie biblioteczne  

(wejdź na bg.p.lodz.pl, następnie wybierz kolejno: nauka, szkolenie biblioteczne)

0
Badania lekarskie

Regulamin studiów w PŁ zobowiązuje Państwa do wykonania badań lekarskich w związku z potencjalnym narażeniem na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia w czasie odbywania studiów i przedstawienia odpowiedniego orzeczenia lekarskiego. Niewykonanie tych zleconych badań może skutkować niedopuszczeniem Państwa do realizacji zajęć a w konsekwencji skreśleniem z listy studentów.

Na Państwa indywidualne konto poczty elektronicznej w systemie UPE jest przesyłana oddzielna wiadomość e-mail, do której załącznikiem będzie plik w formacie pdf zawierający treść dokumentu skierowania na badania, podpisanego elektronicznie (potwierdza to nadrukowany symbol „stalówki” lub podpis zawierający dane osoby popisującej).
Prosimy o wydrukowanie otrzymanego skierowania i udanie się z nim do odpowiedniej placówki służby zdrowia.
Badania można wykonać na podstawie otrzymanego skierowania nieodpłatnie w wybranych placówkach służby zdrowia na podstawie umów zawartych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Wykaz tych jednostek znajduje się na stronie PŁ.
Politechnika Łódzka nie pokrywa kosztów poniesionych przez studenta w przypadku wykonania badań odpłatnie w żadnej placówce medycznej, w tym w placówce wskazanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Uzyskane orzeczenie lekarskie należy przesłać (nie później niż do dnia 17.10.2025 r.). w postaci pliku czytelnego skanu lub zdjęcia dołączonego jako załącznik do wiadomości e-mail wysłanej z Państwa konta pocztowego w ramach odpowiedzi na otrzymany z uczelni e-mail ze skierowaniem.
Przy wysyłaniu e-maila prosimy zastosować opcję „Odpowiedz”. 

UWAGA! Przed dostarczeniem oryginału do Dziekanatu student jest ZOBOWIĄZANY wykonać dla siebie kopię orzeczenia.

0
Ubezpieczenie NNW i OC

Informacje o ubezpieczeniu od nieszczęśliwych wypadków (NNW) i odpowiedzialności cywilnej (OC), jako propozycję ze strony Fundacji Politechniki Łódzkiej, znajdziesz pod adresem fundacja.p.lodz.pl.

Certyfikat otrzymany od ubezpieczyciela, który jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy ubezpieczenia NNW i OC należy przesłać mailem na adres malgorzata.borowiecka@p.lodz.pl lub dostarczyć osobiście do dziekanatu.

0
Akademiki

Wszystkie niezbędne informacje dotyczące domów studenckich dostępne są pod na stronie poświęconej osiedlom akademickim.

0
Listy grup
0

Strona dziala - zabbix