Przejdź do treści
Zadania Rady Kierunku Studiów
- analiza trendów i potrzeb w zakresie kształcenia na danym kierunku studiów;
- przygotowanie i doskonalenie koncepcji kierunku studiów;
- współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności uzyskiwanie opinii interesariuszy zewnętrznych na temat programu studiów oraz poziomu przygotowania zawodowego absolwentów;
- opracowanie projektu programu studiów dla danego kierunku studiów oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją programu studiów;
- opiniowanie projektów programów studiów podyplomowych przypisanych do danego kierunku studiów;
- współpraca z kierownikami jednostek organizujących lub współrealizujących kształcenie na danym kierunku studiów w zakresie organizacji i doskonalenia programów studiów;
- współpraca z Radą IFE w zakresie opracowywania projektu programu studiów dla kierunku realizowanego w ramach IFE oraz przestrzeganie zapisów uchwał podjętych przez Radę IFE;
- analiza danych dotyczących kształcenia na danym kierunku studiów obejmująca:
a) badanie zgodności merytorycznej treści kart przedmiotów/sylabusów z programem studiów, w szczególności w zakresie:
- osiągania przez studentów zakładanych efektów uczenia się (wraz z metodami weryfikacji, kryteriami oceny oraz sposobem ustalania ocen końcowych),
- właściwego zbilansowania pracy studenta względem punktów ECTS,
- wymagań stawianych studentom (wymagania wstępne, terminy i formy zaliczeń/egzaminów),
b) wyniki rekrutacji, w tym profil kandydatów,
c) wyniki ankietyzacji i hospitacji,
d) badania losów absolwentów, we współpracy z Biurem Karier,
e) realizację studenckich praktyk zawodowych,
f) obsadę zajęć pod kątem przygotowania merytorycznego kadry prowadzącej zajęcia (w tym rozwój kompetencji dydaktycznych),
g) infrastrukturę wykorzystywaną w procesie kształcenia;
- nadzór merytoryczny nad procesem dyplomowania (w tym opiniowanie kandydatów na promotorów oraz tematów i zakresów prac dyplomowych);
- nadzór merytoryczny nad egzaminem kompetencyjnym (w tym zatwierdzanie zestawów egzaminacyjnych);
- promowanie nowych/aktywnych metod kształcenia i zachęcanie do ich wykorzystywania w procesie dydaktycznym;
- wprowadzanie zmian i modyfikacji w programach studiów, mających na celu poprawę jakości kształcenia lub wyeliminowanie nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych analiz;
- udział w postępowaniach w sprawie potwierdzania efektów uczenia się;
- opiniowanie wniosków w sprawie nostryfikacji dyplomów;
- przygotowanie do zatwierdzenia prorektorowi właściwemu do spraw kształcenia corocznego raportu jakości kształcenia dla kierunku studiów;
- przygotowywanie raportów na potrzeby akredytacji;
- przygotowanie informacji na potrzeby rekrutacji i promocji;
- rozwój internacjonalizacji kształcenia.
Strona dziala - zabbix