Zakres kompetencji RKS

Zadania Rady Kierunku Studiów
  1. analiza trendów i potrzeb w zakresie kształcenia na danym kierunku studiów;
  2. przygotowanie i doskonalenie koncepcji kierunku studiów;
  3. współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności uzyskiwanie opinii interesariuszy zewnętrznych na temat programu studiów oraz poziomu przygotowania zawodowego absolwentów;
  4. opracowanie projektu programu studiów dla danego kierunku studiów oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją programu studiów;
  5. opiniowanie projektów programów studiów podyplomowych przypisanych do danego kierunku studiów;
  6. współpraca z kierownikami jednostek organizujących lub współrealizujących kształcenie na danym kierunku studiów w zakresie organizacji i doskonalenia programów studiów;
  7. współpraca z Radą IFE w zakresie opracowywania projektu programu studiów dla kierunku realizowanego w ramach IFE oraz przestrzeganie zapisów uchwał podjętych przez Radę IFE;
  8. analiza danych dotyczących kształcenia na danym kierunku studiów obejmująca:
    a) badanie zgodności merytorycznej treści kart przedmiotów/sylabusów z programem studiów, w szczególności w zakresie:
    - osiągania przez studentów zakładanych efektów uczenia się (wraz z metodami weryfikacji, kryteriami oceny oraz sposobem ustalania ocen końcowych),
    - właściwego zbilansowania pracy studenta względem punktów ECTS,
    - wymagań stawianych studentom (wymagania wstępne, terminy i formy zaliczeń/egzaminów),
    b) wyniki rekrutacji, w tym profil kandydatów,

    c) wyniki ankietyzacji i hospitacji,
    d) badania losów absolwentów, we współpracy z Biurem Karier,
    e) realizację studenckich praktyk zawodowych,
    f) obsadę zajęć pod kątem przygotowania merytorycznego kadry prowadzącej zajęcia (w tym rozwój kompetencji dydaktycznych),
    g) infrastrukturę wykorzystywaną w procesie kształcenia;
  9. nadzór merytoryczny nad procesem dyplomowania (w tym opiniowanie kandydatów na promotorów oraz tematów i zakresów prac dyplomowych);
  10. nadzór merytoryczny nad egzaminem kompetencyjnym (w tym zatwierdzanie zestawów egzaminacyjnych);
  11. promowanie nowych/aktywnych metod kształcenia i zachęcanie do ich wykorzystywania w procesie dydaktycznym;
  12. wprowadzanie zmian i modyfikacji w programach studiów, mających na celu poprawę jakości kształcenia lub wyeliminowanie nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych analiz;
  13. udział w postępowaniach w sprawie potwierdzania efektów uczenia się;
  14. opiniowanie wniosków w sprawie nostryfikacji dyplomów;
  15. przygotowanie do zatwierdzenia prorektorowi właściwemu do spraw kształcenia corocznego raportu jakości kształcenia dla kierunku studiów;
  16. przygotowywanie raportów na potrzeby akredytacji;
  17. przygotowanie informacji na potrzeby rekrutacji i promocji;
  18. rozwój internacjonalizacji kształcenia.

Strona dziala - zabbix